Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Loading...
Αρχική Σελίδα  |  Κυβερνητικό Έργο  |  Κυβερνητικό Έργο

Κυβερνητικό Έργο

Τροποποίηση των πολεοδομικών στεγαστικών κινήτρων για την παραγωγή προσιτής στέγης

Στο πλαίσιο εξαγγελίας του πλαισίου της νέας ολοκληρωμένης στεγαστικής πολιτικής, τον Οκτώβριο του 2023, το Υπουργικό Συμβούλιο, αποφάσισε στις 19/06/2024, την επικαιροποίηση των προϋποθέσεων εφαρμογής των πολεοδομικών στεγαστικών κινήτρων και του Σχεδίου “Built to Rent”, διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής τους ώστε τα πολεοδομικά κίνητρα να καταστούν ελκυστικότερα για τον ιδιωτικό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, για την παραγωγή προσιτής στέγης.

 Οι τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, στις 19/06/2024, αφορούν στα ακόλουθα:

  • Επέκταση εφαρμογής του κινήτρου +25%, σε Οικιστικές Ζώνες με συντελεστή δόμησης ≥ 1,20:1, σε τεμάχια με καθαρό εμβαδόν από 500 τ.μ..
  • Επέκταση εφαρμογής του κινήτρου +45%, σε Οικιστικές Ζώνες με συντελεστή δόμησης ≥1,00:1, σε τεμάχια με καθαρό εμβαδόν από 2,000 τ.μ..
  • Τροποποίηση του κινήτρου +25%, σε Οικιστικές Ζώνες με συντελεστή δόμησης ˂ 1,00:1, με μείωση της προϋπόθεσης για καθαρό εμβαδόν τεμαχίου από 4.000 σε 3.000 τ.μ..
  • Τροποποίηση του κινήτρου +45%, σε Οικιστικές Ζώνες με συντελεστή δόμησης ≥ 1,20:1, με μείωση της προϋπόθεσης για καθαρό εμβαδόν τεμαχίου από 1.000 σε 800 τ.μ..
  • Τροποποίηση του ποσοστού ανάμειξης των τύπων οικιστικών μονάδων ολόκληρης της ανάπτυξης, ώστε να ευθυγραμμίζεται με τις πρόνοιες του σε ισχύ Σχεδίου Ανάπτυξης.
  • Για το κίνητρο +45%, τροποποίηση της αναλογίας του Δομήσιμου Εμβαδού που προκύπτει από το κίνητρο προς όφελος της υπό ανάπτυξη ιδιοκτησίας, από 20% σε 25%, και προς όφελος της παραγωγής Προσιτής Στέγης, από 25% σε 20%.
  • Εισαγωγή δυνατότητας στην Πολεοδομική Αρχή, κατά την κρίση της, να επιτρέπει την εξαγορά των χώρων στάθμευσης για επισκέπτες, υπό την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται τουλάχιστον ένας λειτουργικός χώρος στάθμευσης για κάθε οικιστική μονάδα εντός του υπό ανάπτυξη τεμαχίου.
  • Εισαγωγή δυνατότητας στην Πολεοδομική Αρχή, κατά την κρίση της, να επιτρέπει ελαφρές αποκλίσεις από το αναμενόμενο Δομήσιμο Εμβαδόν που προκύπτει από τη χρήση του κινήτρου για σκοπούς προσιτής στέγης, για σκοπούς ορθολογικού σχεδιασμού της ανάπτυξης.
  • Για το κίνητρο +45%, δυνατότητα συνδυασμού των εναλλακτικών τρόπων εφαρμογής του κινήτρου.
  • Για το κίνητρο +45%, δυνατότητα μεταφοράς της υποχρέωσης για παροχή των οικονομικά προσιτών οικιστικών μονάδων σε πέραν της μίας δευτερεύουσας ιδιοκτησίας.
  • Καθορισμός, ως αρμόδιας Πολεοδομικής Αρχής, για εξέταση πολεοδομικών αιτήσεων για αναπτύξεις που αξιοποιούν τα ειδικά στεγαστικά κίνητρα, του Διευθυντή του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.

ΣΧΕΤΙΚΑ